Fotografia makijażu – poradnik dla każdego

Wykonanie prawidłowych technicznie oraz ciekawych wizualnie zdjęć makijażu nie należy do trudnych zadań, jednak trzeba się do tego dobrze przygotować. Stąd kilka wskazówek jak tego dokonać. Pierwszym krokiem będzie oczywiście wykonanie makijażu. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na kosmetyki naturalne, jakie idealnie nadają się do tego zadania.

Przygotowanie pomieszczenia oraz tła

Kolejnym krokiem będzie wybór miejsca, w którym wykonamy sesję. Powinno to być dobrze nasłonecznione pomieszczenie, najlepiej w pobliżu okna, gdzie można dozować ilość światła. Tło zaś musi obojętne. Jeśli na drugim planie będą widoczne jakieś przedmioty czy meble, to na pewno odwrócą uwagę patrzącego od tego, co najważniejsze, czyli twarzy modelki. Wybieramy więc jednokolorową ścianę o delikatnych, pastelowych barwach. Blenda okaże się bardzo pomocna w dozowaniu oraz nakierowywaniu ilości światła i zlikwiduje cienie oraz niepotrzebne refleksy. Idealnym światłem jest naturalne słońce widoczne na niebie podczas bezchmurnego dnia. Operowanie światłem sztucznym wymaga dodatkowych umiejętności.

Ustawienia aparatu

Aparat ustawiamy na tryb makro, portret lub beauty, a ostrość należy skupić na oczach fotografowanej modelki, tęczówce (oczy otwarte) oraz rzęsy (w przypadku przymkniętych powiek).
Jeśli dysponujemy kompaktowym aparatem ISO przełączamy na tryb Auto, a w przypadku lustrzanki wybieramy bardzo niskie jego wartości. Wartość przysłony powinna być w granicach 2,8, co da efekt lekko rozmytego tła. W kompaktowych aparatach nie trzeba przykładać się zbytnio do ustawień, a tryb auto wykona wiele za nas. W kwestii technicznej należałoby jeszcze wspomnieć coś na temat ogniskowej, która powinna wynosić od 50 do 77 mm. Istotna jest także odległość fotografa od modelki, jaka nie może być mniejsza niż jeden metr. Im bliżej, tym gorzej, dlatego zachowanie dystansu będzie na wagę złota. Oczywiście, nie trzeba wspominać, że zbyt daleko także odpada, bo po prostu znikniemy na horyzoncie.

Jaki makijaż?

Jeśli zaś chodzi o sam makijaż, to tutaj trzeba się poczuć jak charakteryzator malujący artystę na scenie. Chodzi o przerysowanie postaci, nadanie mu nawet efektu maski. Makijaż powinien być więc intensywniejszy, a kosmetyków nie powinniśmy wówczas żałować. Aparaty mają to do siebie, że „wchłoną” nam kolory i nagle okaże się, że makijaż nie jest zbyt wyrazisty, a o to nam przecież głównie chodzi. Amatorom poleca się korzystanie raczej z matowych kosmetyków do makijażu, bo jeśli nie uda się zrobić później porządku z refleksami, to cera może wyglądać na tłustą. Efekt będzie wręcz odwrotny do zamierzonego. Raz jeszcze podkreślamy, że połyskujące kosmetyki stosujemy wyłącznie na sesje fotograficzne, które wykonuje profesjonalny fotograf, jaki z pewnością poradzi sobie z ostatecznym rezultatem.

Komputerowa obróbka zdjęć

Ostatnim krokiem jest obróbka zdjęcia w programie graficznym. Tak, takie rozwiązanie może być ostatnią deską ratunku i czasem warto z tego skorzystać. Funkcje typu wyostrzenie, zbalansowanie kolorów czy wykadrowanie, na pewno okażą się cenne.

Jak się okazuje, wszyscy możemy się zająć amatorską lub nawet nieco bardziej zaawansowaną fotografią makijażu. To nie takie trudne, a podporządkowanie się powyższym wskazówkom zagwarantuje pożądany efekt. Swoje zrobi pewnie także doświadczenie, czyli im więcej wykonanych własnoręcznie zdjęć, tym bliżej ideału. Powodzenia!

Filled Under : Bez kategorii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>